Nieuws

Bereikbaarheid Helpdesk

Vanwege de enorme drukte in verband met vragen over hoe om te gaan met incasso’s, facturering, abonnementen en nieuwsbrieven kan het gebeuren dat de lijn (tijdelijk) bezet is en wordt doorgeschakeld. Wij proberen U dan uiteraard zo snel mogelijk terug te bellen. Indien mogelijk kunt U ook een mailtje sturen naar coachvragen@xploration.nl met een terugbel verzoek en/of vragen die U heeft.

 







Update informatie

Versie 3360 (12-11-2019)

Zorg dat je altijd de laatste versie van Coach hebt. Hierin zijn namelijk de laatste functionaliteiten verwerkt en eventuele bugs opgelost. Vraag de update aan door een mail te sturen naar coachvragen@xploration.nl.

Aanpassingen en wijzigingen versie 3360:

Coach Client

  • Berekening start- en stopdatum van klanten.
  • Leden synchronisatie Technogym.
  • Beveiliging

Toegangspunt manager

  • Uitbreiding ACR122U driver.
  • Beveiliging

LET OP !!
Indien deze update wordt uitgevoerd moet u ook de Toegangspuntmanager updaten op de pc’s waarop deze is geinstalleerd.







Bulk email / nieuwsbrieven versturen

Naar aanleiding van de genomen maatregelen door de regering hebben we reeds een aantal keer de vraag gekregen hoe er vanuit Coach een email / nieuwsbrief kan worden verstuurd naar een groep van klanten. Hieronder volgt een stappenplan om dit te realiseren voor de actieve klanten.
Klik hier om deze als volledige pagina te zien.

  1. Ga naar Overzichten – Algemeen – Klant.
  2. Selecteer de gele map Klanten en filter deze op Actief = Ja

  3. Selecteer de gele map Klant communicatie en filter deze op Communicatie middel = e-mail en Waarde = Niet Leeg.
  4. Selecteer nu de gele map Selectie – Klanten en klik op de knop met het gele mapje en groene plusje (vullen klantenselectie vanuit gefilterde overzichten).
  5. Klik op het * links naast de 1e kolom om de juiste kolommen aan/uit te zetten.
  6. Exporteer nu het overzicht met de gewenste kolommen naar CSV of Excel zodat deze gebruikt kan worden in uw gewenste email programma.

Indien U een groot aantal leden heeft geëxporteerd let dan op met het versturen van een email vanuit bijv. Outlook.
Het kan zijn dat uw Internet provider via waar U deze email verstuurd het niet accepteert om naar zoveel email adressen tegelijk te mailen.
Indien dit het geval is kunt u het beste een online pakket zoals Laposta of MailChimp gebruiken om dit re realiseren.

Mochten er nog vragen en/of onduidelijkheden zijn dan horen we dat graag.







Beëindiging Windows 7 ondersteuning

Op 14 januari 2020 eindigt Microsoft de ondersteuning voor Windows 7. Dit betekent dat er na die datum geen technische ondersteuning en software-updates ter bescherming van uw pc meer worden geleverd. Indien u nog gebruik maakt van Windows 7 raadt Microsoft u ten zeerste aan om voor januari 2020 over te stappen naar Windows 10.

Wat betekent dit voor mij en Coach3 ?
Huidige en toekomstige Coach3 updates blijven ook beschikbaar voor Windows 7. Dit betekent dat het voor Coach3 geen vereiste is om voor 14 januari 2020 over te stappen op Windows 10. Het is echter raadzaam om het advies van Microsoft op te volgen zodat uw pc’s beschermd blijven.

Wat moet u doen ?
Indien u nog Windows 7 gebruikt en van plan bent over te stappen op Windows 10 kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen of een email sturen. Dan kunnen we samen kijken wat de mogelijkheden hiervoor zijn en wat dit betekend voor uw Coach3 installatie.







Toekomst Coach software

Geruchten:

Er zijn helaas geruchten de wereld in geholpen dat de Coach software niet meer verder zou worden ontwikkeld en zelfs dat er helemaal gestopt zou gaan worden met Coach. Deze geruchten zijn absoluut NIET waar!

Coach3:

Coach3 bestaat ondertussen alweer meer dan 10 jaar en is door de jaren heen uitgegroeid tot een zeer uitgebreid en compleet ledenadministratie systeem. Er worden nog steeds nieuwe updates ontwikkeld met aanpassingen, uitbreidingen en fixes. De laatste update informatie is altijd terug te vinden op de startpagina in Coach.

Toekomst:

Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een opvolger voor Coach3.
Deze opvolger zal een innovatief “online/cloud” systeem worden waarvan wij helaas nog niet alle mogelijkheden kunnen verklappen.
Om echter een tipje van de sluier op te lichten volgt hieronder een kleine opsomming van de toekomstige mogelijkheden:

  • Digitale omgeving voor uw leden/klanten.
  • Moeiteloos overstappen met behoud van uw belangrijkste Coach3 gegevens.
  • Ondersteuning voor het werken met meerdere filialen.
  • Te gebruiken buiten uw club/sportcentrum.
  • Gebruikersvriendelijk
  • Eenvoudig genereren van overzichtelijke rapporten.
  • Papierloos werken met opslag in de cloud.
  • Koppeling(en) met andere online systemen (Bank, Boekhouding, etc..).

Indien u verder vragen heeft over de toekomst van Coach dan staan wij u graag telefonisch te woord op nummer 0413-266823.