Sneller resultaten uit de overzichten

Wist u dat u ingestelde filters in de overzichten ook kunt bewaren zodat deze niet elke keer opnieuw hoeven te worden ingesteld ? Hierdoor kunt u het resultaat van veel gebruikte overzichten met 1 druk op de knop weer tot uw beschikking hebben.

Als voorbeeld maken we een filter van alle actieve leden met een email adres welke we daarna opslaan en weer toepassen.

Filters instellen:

Ga naar Overzichten – Algemeen – Klant en selecteer daar het onderdeel Overzichten – Klanten.

Wacht tot de gegevens van klanten worden getoond en stel een filter in op de kolom Actief = Ja.

Na het instellen worden enkel de klanten getoond die op dit moment een actief abonnement hebben.
Selecteer nu het onderdeel Overzichten – Klant communicatie en wacht tot de gegevens worden getoond.
Stel een filter in op de kolom Communicatie middel = e-mail en stel een filter in op de kolom Waarde = (Niet leeg).
Na het instellen van de filters worden hier enkel de klanten getoond die een email adres hebben.

Ingestelde filters opslaan:

Filters kunnen op 2 manieren worden gewaard.

  • Algemeen
    Filters welke hier worden opgeslagen kunnen door alle gebruikers worden gebruikt.
  • Mijn filters
    Filters welke hier worden opgeslagen kunnen enkel door de huidige gebruiker worden gebruikt.

Selecteer de juiste map en klik op Opslaan om het huidige filter te bewaren.

Geef het filter een duidelijke naam en eventueel een omschrijving en sla deze op. Het opgeslagen filter verschijnt nu onder de geselecteerde map.

Bewaarde filters toepassen:

Om eerder bewaarde filters toe te passen selecteert u het gewenste filter en klikt u op Filter toepassen.

Tijdens het toepassen worden de gegevens van de betrokken overzichten opnieuw opgehaald, worden de filters opnieuw ingesteld en worden de kolommen weer ingesteld zoals ze stonden tijdens het opslaan van het filter.